توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

چگونه با خود هیپنوتیزمی ترس از مسافرت هوایی را از بین ببرید

 
نویسندگان فرصت کمک به اشخاصی را داشته اند که با این مشکل خاص به هیپنوتیزم مراجعه کرده اند . ما دریافتا ایم که خود هیپنوتیزمی روش برای از بین بردن ترس آنها از پرواز بوده است .
یک مهماندار هواپیما که ترسیده بود .
در موردی ، مهماندار هواپیما که از یک سقوط جان سالم بدر برده  بود ، اظهار کرد که این تجربه ترسناک چه اثری بر او داشته است و برای اولین بار آگاه شد که  چقدر خوشبخت بوده است . او چنین شرح داده است که هنگامی احساس آسودگی کرد که شغل خود را رها و ازدواج کرد . شوهر او تاجر بوده و عادت داشت با هواپیما  سفر کند و در بسیاری از مسافرتهای کاری خود از او می خواست که همراهش برود . او با پذیرش  اینکه نمی تواند  خود را قانع کند که دوباره وارد هواپیما شود ، دعوت  شوهرش را قبول نمی کرد . ولی از آنجایی که اشتیاق بسیاری برای مسافرت با شوهرش داشت ، تصمیم گرفت خود هیپنوتیزمی را آزمایش کند و ثابت کرد که مطیع خوبی است .
 او نزد یه پزشک هیپنوتیزم  به خواب مصنوعی رفت  و پزشک او راوادار کرد در حالت هیپنوتیزم جزئیات تجربه مخاطره آمیز و فراموش نشددنی خود را شرح دهد . سپس با آموزش تمرینهای چهار روش اصلی خود هیپنوتیزمی و انجام دادن آنها ، به او تلقینهای پس هیپنوتیزمی داده شد که دیگر در گذشته نخواهد کرد و می تواند دوباره با آرامش و راحتی پرواز کند و ترس خود از پرواز را از بین ببرد. 
از آن زمان تاکنون ، او چهار بار با هواپیما مسافرت کرده است . او به ما اطلاع داده که از هر گونه  تشویش آسوده شده ، می تواند آرام باشد و مانند سابق ، زمانی که مهماندار هواپیما بوده است ، از هر تجربه ای لذت ببرد .
دو زن نگران .
دو زن که خیال داشتند برای یک تعطیلات کوتاه به اسپانیا پرواز کنند برای مشاوره به پزشک هیپنوتیزم مراجعه کردند . شوهران آنها هیچ مشکلی  نداشتند ، زیرا قبلاً بارها با هواپیما سفر کرده بودند . ولی این دو زن از سفر  می ترسیدند و بشدت مشوش و نگران بودند . آنها قبلاً با هواپیما به فلوریدا رفته بودند ولی هرگز از اقیانوس اطلس عبور نکرده بودند . یکی از آنها نیمی دانست  که آیا می تواند  برای تقلیل تنش از قرصهای آرام بخش قوی استفاده کند  یا خیر . دیگری خرافاتی بود و چون تاریخ عزیمت آنها  سیزدهم ماه بود ، می ترسید که اتفاقی بیفتد . پزشک هیپنوتیزم با تعلیم  تلقینهای خود هیپنوتیزمی و چگونگی استفاده از آن ، به آنها اطمینان داد  که می توانند از هر لحظه سفرشان لذت ببرند .
اگر ما بگوییم که تنها راه از بین بردن ترس  از پرواز انجام فن خود آرامی با خواب مصنوعی ( هیپنوتیزم ) به طور روزانه  و در عرض یک هفته است ، یعنی قبل از سفر و در تمام مدتی که در هواپیما هستید ، ممکن است خواننده احساس نا امیدی کند . در نتیجه چند پیشنهاد خاص داریم درباره آن  فکر کرده و آنها را به خود تلقین کنید . این تصورات باید با خود آرامی ترکیب شده ، یا مکمل آن باشد ، و باید رسیدن به نتیجه  غایی را آسانتر کند .
۱ . در جلسات خود هیپنوتیزمی روزانه ، این افکار را به خود تلقین کنید که : هواپیما را دوست دارید ، شیفته آن هستید ، این راهی بسیار عالی برای مسافرت است ، سعادتمند هستید که در عصری زندگی می کنید که این نوع وسیله نقلیه برای شما موجود است . و با هزاران نفر دیگر  در مزایای پیشرفت اخیر سهیم هستید . این تلقینها را هر چند بار که لازم است برای خود تکرار کنید . این تلقینها نظری مثبت درباره پرواز با هواپیما در شما به وجود ی آورد . اگر  از چیزی نفرت  دارید و مرتب به خودتان یادآوری  می کنید که چقدر از آن تنفر دارید ، مشکلتر می توانید در تهدیل نفرت خود موفق شوید .
برای مثال ، اگر شخصی ادعا کند که از مردم نفرت دارد و این احساس را به  دیگران بیان کرده ، مرتب تکرار کند که تا چه حد از مردم حوصله اش سر می رود ، طبیعتاً احساس بیچارگی خواهد کرد و در هر اجتماعی  که شرکت کند اوقات بدی را خواهد گذراند . او با پذیرفتن این طرز فکر منفی درباره مردم چه چیز را  می خواهد  انجام دهد ؟ در حقیقت ، او صدمه زیادی  به خود می زند . با گذشت زمان ، درباره خیلی چیزهای دیگر  نظر منفی پیدا می کند . همه  ما اشخاصی  را که شکاک و منفی باف هستند می شناسیم . آنها بسرعت دوستانشان را از دست می دهند ، چون هیچکس نمی خواهد سر راه کسی قرار گیرد که مخالف همه چیز است ، بدترین چیزها را پیش بینی می کند ، و چشم انداز تاریکی به زندگی دارد .  برای از بین بردن ترس از پرواز ، باید این نظریه را در خود پرورش دهید که از مسافرت هوایی نفرت ندارید و این برایش یک ماجراجویی و تجربه جدید خواهد بود .
۲ . خود را به محیط فرودگاه عادت دهید . رفت و آمد هواپیماها ، اشخاص بسیاری که  بلیط  می خرند ، یا کسانی که چمدانهایشان را وزن می کنند ، و مردمی که دوستانشان را ملاقات می کنند تماشا کنید . در احساس دیگران شریک شوید . تصور کنید ( از طریق فن تشبیه بصری ) که با هواپیما  وارد می شوید .سایت هیپنوتیسم دات آی آر, خود را با آنهایی که در رفت و آمد هستند یکی بدانید . خود را داخل  هواپیمایی مجسم کنید به خود بگویید توانایی مسافرت باید شگف انگیز بوده و بسیار مهیج باشد . این نوع خود شرطی کردن مثبت باید شما را از نظر روانی برای اولین سفرتان آماده کند .
۳ . در اولین سفر هوایی خود با افرادی همراه شوید که برای شما قابل احترام و تحسین هستند ، یا حتی بهتر بگوییم ، با هر گروهی از دوستانتان سفر کنید . این کار  کمک می کند به آرامش فکری بیشتری برسید . به خود دلداری دهید که تنها  نیستید . به این فکر کنید که اگر دوستانم می توانند از این طریق مسافرت کنند و احساس ناراحتی نکنند ، من هم می توانم .
۴ . مسافران دیگر و مهماندارها را نگاه کنید . لبخند مهماندارها کوششی برای آرام کردن  شماست . به یاد داشته باشید که آرامش مسری است . اجازه دهید  آرامش دیگران به شما منتقل شود . به خود بقبولانید  که آرام هستید . لبخند بزنید و با هر کسی که در کنار شما نشسته است صحبت کنید . ای تمایل باعث می شود که دیگر به خودتان فکر نکنید .
۵ . به وسایل منحرف کننده متوسل شویید . فقط آنجا ننشینید و تنها نگران  صدای موتورها باشید . یک کتاب جالب یا مقاله های مختلف مجله را بخوانید . اگر دوست دارید ، جدول حل کنید . بسیاری از تاجران برای پیدا کردن راه حلی مورد نیاز طرحها یا مسائل خود به فکر فرو می روند . بعضی از خانمها بافتنی شان را با خود می آورند . شما می توانید وقت را با صحبت کردن  بگذرانید . هرچه که هست ، خودتان را از نظر ذهنی مشغول کنید . با شگفتی درخواهید یافت که وقت چطور بسرعتی می گذرد ، مخصوصاً اگر یک یا دو غذا در هواپیما میل کنید . به خود فرصت فکر کردن درباره هیچ اتفاق نامساعدی را ندهید .
۶ . از فرصت خوبی که برای انجام خواب مصنوعی آرام بخش دارید ، استفاده  کنید . به گامهای مختلفی که در قسمتهای اولیه این سایت شرح داده شد مراجعه کنید . با سست کردن عضلات شروع کنید که با سست کردن تمام بدن دنبال می شود و یا بدون بستن چشمها ، با دادن بعضی از تلقینهای فوق ادامه دهید . با خودتان صحبت کنید ، البته به آهستگی . از تلقینهای مثبت فکری استفاده کنید ، برای مثال :
۱ . من به این امر افتخار می کنم که کاری انجام داده ام که قبلاً از آن می ترسیدم .
۲ . مجبور نیستم عصبی و ناراحت باشم . می توانم آرام باشم . آموخته ام چگونه بدن و فکرم را آرام کنم .
۳ . احساس خوشبختی می کنم که می توانم در چنین زمان کوتاهی به محلی که می خوام ، برسم .
۴ . چیره شدن بر ترس از پرواز به من کمک خواهد کرد بر ترسهای دیگرم نیز غلبه کنم ، مرا قادر خواهد ساخت اعتماد به نفس بیشتری داشته باشم و احساس خود پیروزی خواهم کرد .
۵ . ترجیح می دهم مانند قبل ، همیشه نگران نباشم . از ایمان در هر کاری که انجام می دهم  استفاده خواهم کرد ، ایمان  به این فکر که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد . ایمان من به قدرتی نیرومندتر ، همیشه مرا نجات خواهد داد و به من آسودگی خاطر خواهد داد .
۶ . از عادت جدید آرامش خود القا شده با خواب مصنوعی ، بخوبی استفاده خواهم کرد .
۷ . تمرین می کنم هر قسمت از بدنم را آرام کنم ( آرامش تدریجی ) تا وقتی که بیاموزم چگونه بر فن آرام کردن تمام بدنم  ( آرامش کامل )  تسلط یابم . وقتی بدنم آرام شود ، فکرم آرام خواهد شد . آرامش بهترین پادزهر برای نگرانی است .
۸ . بجای نگرانی از ترس ، کاری برای از بین بردن آن انجام خواهم داد . کتابهای مختلفی  درباره روانشناسی ترس مطالعه خواهم کرد . اگر حقایقی راجع به ترسهای مختلف بدانم ، در غلبه بر آنها بیشتر موفق خواهم بود .
اینها صرفاً نمونه ای از پیشنهاد های ساده ای است که به شما  نشان می دهد چگونه از خودتلقین هیپنوتیزمی شود ببرید . همان طور که قبلاً گفتیم ، شما می توانید لیست خود را درباره اینکه به چه فکر کنید و چه به خود بگویید که شما را در حالت مناسب برای رفتن به محلی با هواپیما قرار دهد ، هرگونه که میل دارید ، تهیه کنید . اگر هرچه را که در بالا گفتیم بدقت انجام دهید ، تقریباً می توانیم تضمین کنیم شما بر ترس از پرواز غلبه خواهید کرد . این کار همچنین قدمی به سوی غلبه بر ترسهای نامعقول خواهد بود .
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?